شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۹
۰ نفر

گروه دانش: شرکتCSR، طراح چیپ‌های بی‌سیم، دو شرکت نرم‌افزاری خریداری خواهد کرد و ادعا دارد که قیمت سیستم موقعیت یاب جهانی(GPS)را در دیوایس‌های سیار کاهش خواهد داد.

سی- اس- آر اعلام کرد به ترتیب 40 میلیون دلار آمریکا و 35 میلیون دلار شرکت‌های NordNav و Cambridge Positioning Systems را خریداری کرده است.

طبق اعلام سخنگوی سی- اس- آر، درآمد اولیه سی- اس- آر از تهیه چیپ‌های بلوتوث از فروشندگان بزرگ تلفن موبایل به‌دست می‌آید.

سی- اس- آر در چند ماه اخیر دچار کمبود درآمد شده است، اما با ارایه  نرم‌افزار، سیستم موقعیت‌یاب جهانی GPS در چیپ‌های بلوتوث به دنبال رفع کمبود درآمد این شرکت است.

نورد ناو، تکنولوژی GPS مبتنی بر نرم‌افزار را توسعه داده است که امتیازات متعددی در چگونگی این‌که GPS با تلفن‌های هوشمند امروزی یکپارچه شده است، ارائه می‌دهد.

در حال حاضر سیستم موقعیت‌یاب جهانی(GPS) نیاز به چیپ مجزایی دارد که دیوایس‌ها را به صورت عمده و قدرت بیشتر عرضه کند، زیرا پردازش بیشتری مورد احتیاج است و نیز با تکنولوژی GPS، پنج تا ده دلار قیمت تولیدی دیوایس گران‌تر شده است که باعث دلسردی بعضی از سازندگان گشته است.

با نرم‌افزار سی- اس- آر، نورد ناو ادعا می‌کند که قادر به کاهش قیمت GPS در دیوایس‌های سیار به کمتر از یک دلار خواهد بود.

سخنگوی سی- اس- آر افزود، CSR شرکت Cambridge Positioning Systems را برای نرم‌افزاری که زمان را تسریع بخشد، خریداری کرده است و به منظور دریافت سیگنال و موقعیت، دیوایسی را اخذ نموده است.

شرکت نرم‌افزاری را نیز تولید می‌کند که هنگامی که در خانه است، دریافت سیگنال را افزایش می‌دهد.

در شش ماه آینده، سی- اس- آر، تکنولوژی GPS را در نرم‌افزار بلوتوث خود برای چیپ، یکپارچه خواهد کرد و سرانجام CSR تکنولوژی را در بین چیپ خود یکپارچه می‌کند.

کد خبر 14826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز